zmień kontrast powiększ czcionkę pomniejsz czcionkę uproszczona wersja
Rada Miasta Kalisza

Rada Miasta Kalisza Interpelacje i zapytania

Interpelacja 532/2021 (Publikacji informacji dot. zamówień publicznych.)

Autor: Agnieszka Konieczna, dodano: 30 czerwca 2021

Przeglądając na stronie internetowej Miasta Kalisza tj. www.bip.kalisz.pl zamówienia publiczne nie przekraczające kwoty 130.000,00 zł netto zastanawia mnie fakt, dlaczego jeden z podległych Panu Prezydentowi Wydziałów nie publikuje „informacji z otwarcia ofert", zawierającej wszystkie określone w zarządzeniu Prezydenta Miasta Kalisza w sprawie wprowadzenia Regulaminu udzielania zamówień publicznych w Urzędzie Miasta Kalisza do kwoty stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych?
Problem ten dotyczy przede wszystkim Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska. Wydaje mi się, że Mieszkańcy Kalisza, oferenci oraz inne zainteresowane osoby mają prawo wiedzieć, kto w danym postępowaniu złożył ofertę i na jaką kwotę.
Nie sposób jest za każdym razem składać wniosek do Urzędu o dostęp do informacji publicznych, zwłaszcza, że co kilka dni są nowe zapytania. Poza tym spowodowałoby to dodatkowy czas
i nakład pracy urzędników.
Dla przykładu:
W ostatnim czasie ukazały się zapytania ofertowe, a następnie informacje z wyboru wykonawcy
w zakresie elektronicznego znakowania psów i kotów właścicielskich oraz w zakresie sterylizacji
i kastracji psów oraz kotów mających właściciela. Nie wiemy czy byli inni chętni do wykonania tej usługi, a tym bardziej czy ofertę złożył tylko jeden zainteresowany.
Ponadto są przypadki, że w zapytaniu ofertowym wyznacza się termin składania i otwarcia ofert,
a następnie przez kolejne 1,5 miesiąca nic się nie dzieje, nie ma żadnej informacji, ani z protokołu otwarcia ofert, ani z wyboru wykonawcy (np.: „Bieżąca konserwacja i obsługa fontanny miejskiej „Noce i Dnie" w Kaliszu").
W kolejnych postępowaniach okres oczekiwania na jakąkolwiek informację to: około 1 miesiąca czasu (np.: „Usuwanie, w tym demontaż, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu miasta Kalisza", „Opracowanie Programu ochrony środowiska dla Kalisza - miasta na prawach powiatu na lata 2021 - 2030").
Z postępowania „Bieżące utrzymanie placów zabaw na terenie miasta Kalisza w roku 2021", gdzie termin otwarcia ofert wyznaczony był na dzień 11.02.202lr., do dnia dzisiejszego nie ma informacji kogo wybrano lub że postępowanie zostało w ogóle unieważnione. Czyli Mieszkańcy Kalisza mają rozumieć, że to zadanie nie jest realizowane? A co z bezpieczeństwem dzieci i młodzieży?
W przywołanym wcześniej Zarządzeniu Pana Prezydenta Miasta Kalisza, wyraźnie wprowadzono obowiązek „niezwłocznego" zamieszczania i przekazywania informacji na stronie internetowej Miasta Kalisza o wyborze oferty lub unieważnieniu postępowania wykonawcom, którzy udzielili odpowiedzi na zapytanie. Wskazane zostały również elementy takiej informacji. Mając powyższe na uwadze, proszę o udzielenie odpowiedzi, dlaczego obowiązującego Zarządzenia Prezydenta Miasta nie przestrzega się w Urzędzie Miasta Kalisza?

30 czerwca 2021, godz. 15:25 - Agnieszka Konieczna

WGOŚ.0003.0036.2021
D2021.07.00766
7 lipca 2021 r.

9 lipca 2021, godz. 12:08 - Agnieszka Tomczyk

Załącznik do interpelacji (Odp. na interpelację.pdf)

9 lipca 2021, godz. 12:08 - Agnieszka TomczykPobierz plik

Najnowsze interpelacje i zapytania

Brak aktywności