W związku z planowanymi inwestycjami, w szczególności w kategorii remontów i modernizacji dróg osiedlowych, a wraz z nimi infrastruktury drogowej, jak np. chodniki, bardzo proszę o uwzględnienie zarówno w projektach, kosztorysach i przedmiarach, jak i później w realizacji inwestycji dostosowania infrastruktury do osób ze specjalnymi potrzebami, polegających na eliminacji barier architektonicznych poprzez takie rozwiązania, oprócz obniżonych krawężników, jak np. pasy ostrzegawcze dla osób niewidomych i słabowidzących - wypukłe elementy drogowe sygnalizujące zbliżanie się do sygnalizacji świetlnej lub do skrzyżowań itp.
Z przykrością stwierdzam, że w części tego rodzaju zadań nie ma uwzględnionych takich zmian
w infrastrukturze. Przykładem jest nowo wyremontowany odcinek drogi i chodnika przy
ul. Podmiejskiej (od galerii Amber w kierunku ronda Westerplatte).
Dostosowanie infrastruktury drogowej do potrzeb osób z niepełnosprawnościami regulowane jest przez przepisy prawne na poziomie krajowym, jak i unijnym. Warto, aby mając ambicje wysokorozwiniętego miasta, zadbać o tak elementarne sprawy, jak tworzenie przestrzeni przyjaznej osobom ze specjalnymi potrzebami.
ZPA.0003.1.2025
5.02.2025 r.
Załącznik do interpelacji (Odp. na interpelację.pdf)
Rozliczenia festiwalu Rap Gra.
Podwyżek cen za wodę i ścieki w 2026 i 2027 roku.
Ustalenia godzin funkcjonowania fortepianu.
Uzupełnienia informacji dot. stanu drzew po inwestycjach w Mieście Kaliszu.
Ochrony izolacyjnej drzewostanu.
Schronów dla ludności cywilnej.
Stanu bakteriologicznego solanki w tzw. małych tężniach.
Niebezpiecznych wydarzeń w mieście.
Projektu z Budżetu Obywatelskiego.
Niedziałąjącego fortepianu na Głównym Rynku.
Tablic znajdujących się w Parku Miejskim.
Uruchomienia połączeń nocnych KLA.
Mostu łączącego Pl. Bogusławskiego z Parkiem Miejskim.
Podjęcia działań zmierzających do uznania grobu Powstańców za grób kombatancki.
Rotacja zatrudnienia radnego powiatowego z PIS w spółkach miejskich.