Szanowny Panie Prezydencie, wiem że miasto Kalisz posiada podpisaną umowę z Ochotniczą Strażą Pożarną w Sulisławicach na świadczenie usług w zakresie zbierania, transportu oraz czasowego magazynowania zebranych zwłok zwierzęcych z terenu miasta Kalisza, co do których nie ma możliwości ustalenia właściciela.
Dostaję jednak zgłoszenia, że zdążają się przypadki, gdzie martwe zwierzęta są zabierane po dość długim czasie oczekiwania. Widok tych zwierząt, które najczęściej giną w wypadkach komunikacyjnych, delikatnie mówiąc jest bardzo przykry. Nie chciałbym wyolbrzymiać tego problemu, bo być może w skali wszystkich takich zdarzeń jest to problem jednostkowy. Nie znam jednak statystyk wypadkowych więc trudno mi oszacować skale tego problemu. Niemniej jednak, chciałbym uzyskać informacje, jaka jest procedura postępowania w przypadku takich zdarzeń.
1. Do kogo (dane kontaktowe) zgłaszamy zauważony przypadek martwego zwierzęcia ?
2. Kiedy i czy odpowiednie służby ustalają właściciela zwierzęcia ?
3. Jaki jest czas zabrania zwłok zwierzęcych od momentu zgłoszenia do właściwego organu ?
4. Czy czas ten jest relatywnie krótki w odniesieni do zaistniałego problemu ?
5. Czy można w jakimś stopniu uprościć całą procedurę i w konsekwencji skrócić czas potrzebny do wykonania tego zadania.
WGOŚ.0003.0008.2022
D2022.04.00894
8.04.2022 r.
Załącznik do interpelacji (Odp. na interpelację.pdf)